Rzeszów Jazz Festiwal 2025

Rzeszów Jazz Festiwal to jedno z najważniejszych wydarzeń muzycznych w regionie, które od 2012 roku przyciąga miłośników jazzu i muzyki improwizowanej z całej Polski. Co roku w różnych przestrzeniach Rzeszowa rozbrzmiewają wyjątkowe koncerty uznanych artystów polskiej i światowej sceny jazzowej.
Festiwal łączy muzykę z innymi dziedzinami sztuki: malarstwem, fotografią, poezją i performansem, tworząc unikalną, inspirującą atmosferę.
Rzeszów Jazz Festiwal 2025 to pięć wyjątkowych koncertów:
- 15.11.2025 – Duet Damasiewicz Miguła – Kościół oo Dominikanów – godz. 19.00 wstęp wolny
- 16.11.2025 – Paulina Przybysz – Insides – Plaża Rzeszów – godz. 18.00, bilety 75/95 zł
- 20.11.2025 – Ewa Bem Loves The Beatles & Grzech Piotrowski Band – Filharmonia Podkarpacka – godz. 19.30, bilety 90/120/140
- 21.11.2025 – Henryk Miśkiewicz Kwartet – Ścieżkami muzyki filmowej – Aula Instytutu Teologiczno Pastoralnego – godz. 20.00, bilety 75/95 zł
- 22.11.2025 – Jam Session – Finał Festiwalu – Rzeszowskie Piwnice – godz. 20.00, wstęp wolny
Bilety na Rzeszów Jazz Festiwal dostępne na stronie niezla-sztuka.pl/bilety
Dodatkowo pokazy filmów o tematyce około jazzowej w Kino za Rogiem Caffe oraz we współpracy ze sklepem Linia Dźwięku specjalne festiwalowe odsłuchy klasyków i nowości jazzowych na sprzęcie Hi End.
15 listopada – Duet Damasiewicz Miguła
Pierwszy raz zagrali ze sobą w Warsie na trasie PKP Warszawa Wrocław w ramach spontanicznego kolędowania. Od tego czasu
grywali razem w mniej lub bardziej oczywistych miejscach w Bydgoszczy (Festiwal Ethniesy), Wrocławiu, Mniszkowie, Armenii,
Kazachstanie, Holandii, Belgii, Luksemburgu, Paryżu (razem z L.A.S. Collective), Nowym Jorku. Jako że oboje kochają podróże, w ramach pamiątek przywożą z dalekich wypraw melodie, które później oplatają własnymi aranżacjami. Muzyką z pogranicza etno, jazzu, improwizacji i poezji śpiewanej podzielą się z Państwem podczas wieczoru 15 listopada.
Piotr Damasiewicz
Odwiedza różne miejsca, przestrzenie i kultury i tam tworzy, generując różne połączenia dźwiękowe. Fascynują go nieformalne i bezpośrednie, ale nie tylko muzyczne spotkania. Można powiedzieć, że charakteryzuje go bycie „w ciągłym ruchu”. Jednymi z najważniejszych działań na których się koncentruje, jak sam to określa, to podróże w głąb siebie i jednocześnie w głąb dźwięku. W 2019 roku jako pielgrzym – muzyk przebył samotnie drogę 4186 km na piechotę z granicy ukraińskiej do Santiago de Compostela. Podczas półrocznej wędrówki zrealizował ponad 100 nagrań swoich solowych impresji w różnych przestrzeniach sakralnych, gdzie badał charakterystykę akustyczną wybranych miejsc. Kontynuował pracę w tym zakresie na wyprawach do Nepalu i Indii, następnie ze swoją partnerką skrzypaczką, wokalistką i muzykolożką Justyną Migułą w Kazachstanie i Armenii. Wcześniej mieszkał i nagrywał swoje improwizacje w starej kaplicy w Vin Sur Caramy w Prowansji, gdzie zanurzał się w modlitwie i medytacji z dźwiękiem, rejestrując kilkadziesiąt godzin muzyki. Ciekawy poznania, podczas swojej drogi reaguje na ludzi, niekiedy wybitne indywidualności muzyczne. Te nieformalne, spontaniczne spotkania generują unikalne porozumienia na głębokim poziomie. Jednym z najważniejszych w jego życiu spotkań to wizyty m.in u legendarnego kontrabasisty Barre’go Phillips’a, z którym spędził czas na rozmowie i wspólnym muzykowaniu, spotkanie Antoina Rooneya w tym wizyta w jego rodzinnym domu na Harlemie w Nowym Jorku, czy spotkanie mistrza bębnów ngoma Kheri Muhmed Kombo na Zanzibarze. Spotkania twarzą w twarz z mistrzami to kluczowe momenty na drodze rozwoju jego muzycznej osobowości.
Piotr Damasiewicz to trębacz i kompozytor, w ostatnim czasie również aktywny na instrumentach klawiszowych, w tym na
fortepianie, organach, harmonium, oraz w projektach szczególnie tych odnoszących się do muzyki żródłowej gdzie wyraża się
również poprzez głos. Ostatnie projekty takie jak “Zerwane Rozmowy” z Aleksandrą Popławską i “The Way The Truth and The
Life” z Dominikiem Wanią odnoszą się w swojej inspiracji do słowa w tym poezji. W swojej twórczości najmocniej sięga do języka jazzu, następnie do XX wiecznej muzyki klasycznej, muzyki etnicznej, oraz muzyki najnowszej – w tym europejskiej muzyki improwizowanej i eksperymentu. Twórczość i grę Damasiewicza można usłyszeć w różnych autorskich odsłonach: „Power Of The Horns”, „Into the Roots”, “L.A.S. Collective”, „Vienesse Connections”, lub w orkiestrowych utworach, takich jak „Hadrons” „Suita 29”, Kompozycja na 37 improwizatorów, „Some Kind Of Greek Story”. Obecnie działa w obrębie powołanej przez siebie muzycznej fundacji i zarazem wydawnictwa pod nazwą L.A.S. listening and sounding, zgodnie z jego założeniem i filozofią “W głąb siebie i w głąb dźwięku”. Wspólnie z Jerzym Batyckim prowadzi festiwal w górach łączący tradycję i folk z muzyką najnowszą i jazzem. Współpracował z wieloma znakomitymi artystami na całym świecie, m.in takimi jak: David Murray, Jason Moran, James Carter, Tomasz Stańko, Lotte Anker, Magda Mayas, Phil Minton. Jest laureatem m.in Nagordy fonograficznej Fryderyk, nagród Czesława Niemena, Krzysztofa Komedy, nagrody muzycznej Warto. Kilkukrotny laureat Top 1 trębacz roku w Jazz Forum. Zdobywca z zespołem Into The Roots Grand Prix na Nowej Tradycji ( Polskie Radio) w 2023r. Jego płyty są w ścisłej czołówce wydawniczej Polski utrzymując się w topowych zestawieniach roku. W październiku tego roku w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia premierę miał jego utwór „Holownik”, w ramach tegorocznego Jazz Jamboree odbędzie się benefis Piotra Damasiewicza, podczas którego artysta pokaże różne oblicza swojej muzycznej działalności.
Justyna Miguła
Justyna Miguła – skrzypaczka, wokalistka, polonistka, dziennikarka. Na skrzypcach gra od dziecka, uczyła się w PSM II stopnia im. R. Bukowskiego we Wrocławiu, a także na różnych kursach mistrzowskich – na przykład pod kierunkiem Konstantego
Andrzeja Kulki. Jest laureatką Stypendium Artystycznego Prezydenta Wrocławia oraz Stypendium Narodowej Wymiany
Akademickiej. Brała udział w różnorodnych nagraniach i koncertach, współtworzyła trio Trzymaj, wielokrotnie nagrywała
partię skrzypiec, współpracując między innymi z kompozytorem Michałem Ziółkowskim. W ramach tej współpracy napisała również libretto do spektaklu muzycznego opartego na Opowieści wigilijnej Charlesa Dickensa, które miało swoją premierę w grudniu 2024 w Filharmonii Sudeckiej pod batutą Agnieszki Franków-Żelazny. Od początku 2025 roku jest częścią zespołu L.A.S. Collective (jako skrzypaczka i wokalistka), z którym wzięła udział w trasie europejskiej, koncertując między innymi w Grand Hospice w Brukseli, Grond Community w Amsterdamie, w klubie Dissident w Paryżu oraz w Luksemburgu w ramach Międzynarodowym Festiwalu Fête de la Musique. Z tym zespołem zagrała również podczas Avant Art Festiwal (w pociągu relacji Wrocław – Berlin), a także podczas finałowego koncertu Festiwalu Ethno Jazz Beskidy.
Od kilku lat podróżuje po Azji Centralnej, przez rok mieszkała w Kazachstanie, gdzie prowadziła zajęcia muzyczne, a także
nadawała autorską audycję Step by step. Studio Kazachstan dla Radia Wnet. Zajmuje się grafiką – ma na koncie kilka autorskich wystaw, jej rysunki znalazły się też w książkach poetyckich. W ramach pracy muzykologicznej napisała kilka artykułów naukowych (m.in. do Res Facta Nova), stale pisze dla „Ruchu Muzycznego”.
Zapraszamy, wstęp wolny!
16 listopada – Paulina Przybysz – Rzeszów Jazz Festiwal 2025
„Na ‘Insides’ Artystka śpiewa przede wszystkim pełnym głosem. Prawdopodobnie najpełniejszym dotąd.”
Piotr Metz
Paulina Przybysz – wokalistka, autorka tekstów i kompozytorka, po ponad 20 latach obecności na scenie, zdecydowała się nagrać płytę zawierającą standardy jazzowe, które od wczesnych lat życia inspirowały i kształtowały ją jako artystkę. Album „Insides” ukazał się na rynku 1 marca nakładem labelu artystki – calm courage.
„Podejrzewaliśmy to od zawsze. Wyczuwaliśmy to w różnych drobiazgach i w różnych gatunkach muzyki, śpiewanych przez Paulinę Przybysz. Od Sistars przez Pinnawelę aż po Ritę Pax i przede wszystkim przeróżne koncertowe improwizacje i odjazdy. Czekaliśmy, bardziej lub mniej cierpliwie, na taki album jak ‘Insides’”.
Pisze Piotr Metz w liner note
„W końcu nadszedł ten moment w moim życiu, w którym przestaję mówić: „Kiedyś nagram album jazzowy – taki ze standardami, które w głębi duszy nucę przez całe życie“. To się po prostu musiało wydarzyć.”
Pisze Paulina Przybysz
Do współpracy nad „Insides” Przybysz zaprosiła czołówkę muzyków nowej generacji polskiego jazzu, będących częścią rewolucji zachodzącej od ponad dekady na scenach muzyki improwizowanej całego świata. Marek Pędziwiatr na fortepianie i syntezatorach, Tymon Kosma na wibrafonie, Wiktoria Jakubowska na perkusji, Olaf Węgier na saksofonie tenorowym i Krzysztof Baranowski na kontrabasie.
„Z każdym z muzyków miałam już jakieś sceniczne, tudzież studyjne doświadczenia, ale pomimo tego, dzwoniłam do nich z bijącym sercem i strachem, czy przyjmą moją propozycję zaproszenia do projektu, ponieważ mój szacunek dla ich wrażliwości i kunsztu jest ogromny. Jestem niezwykle wdzięczna za to, że wsiedliśmy razem do tego statku.”
mówi Paulina
Wspólnym mianownikiem dla całego materiału i zaproszonych muzyków, jest niewątpliwie fuzja pasji do hip-hopu i szacunku do klasyki mainstreamowego jazzu. Natomiast Przybysz na swojej artystycznej drodze nigdy nie postrzegała muzyki gatunkowo, od zawsze podchodziła do niej intuicyjnie i wrażeniowo, a to czy akurat leży to w zgodzie z szeroko rozumianym stylistycznym savoir vivrem, od zawsze było kwestią drugorzędną. I tak jak twórczości Pauliny Przybysz nigdy nie udało się do końca sklasyfikować i przypisać gatunkowej szufladzie, tak w przypadku albumu „Insides” niech jego tytuł będzie wskazówką dla słuchaczy, a słowo jazz, które przez ostatnie lata przysposabia coraz więcej form i nurtów muzycznych, niech będzie symbolem tego, co dla artystki było bazą wyjściową do nagrania płyty.
Rzeszów Jazz Festiwal wraca do Plazy Rzeszów!
Specjalnie na ten koncert, wzorem lat ubiegłych zostanie wybudowana scena w galerii Plaza. Będzie pięknie!
Bilety w cenie 75 zł w przedsprzedaży i 95 zł w dniu koncertu dostępne na stronie niezla-sztuka.pl/bilety oraz stacjonarnie w sklepie Niezła Sztuka od 28.10.2025.
20 listopada – Ewa Bem Loves The Beatles & Grzech Piotrowski Band
Ewa Bem
Ewa Bem to niepowtarzalna barwa głosu, swing i feeling, sceniczna charyzma i autentyczność. Wspaniała wokalistka, wyjątkowa osobowość o nienagannych manierach estradowych. Nagrała 16 albumów, zaśpiewała setki koncertów przed publicznością w kraju, a także w Europie, Ameryce, Afryce i Azji.
Należy do grona najwybitniejszych polskich wokalistek, a w środowisku jazzowym uważana za pierwsza Damę Polskiego Jazzu. Swą wielką karierę rozpoczęła od zespołu Bemibek, formacji wyjątkowej na ówczesne czasy na polskim rynku muzycznym. Współpracowała z największymi nazwiskami polskiej sceny jazzowej min. z Wojciechem Karolakiem, Zbyszkiem Namysłowskim, Janem „Ptaszynem” Wróblewskim , Markiem Blizińskim, Henrykiem Miśkiewiczem, Andrzejem Jagodzińskim.
Od 2021 rozwija się także współpraca Ewy Bem z Grzechem Piotrowskim. Wspólnie z Alchemik Big Band zagrali serie koncertów na przełomie 2021/22 roku.
Kolejny pomysł to powrót do płyty „Loves The Beatles“ z 1984 roku.
Od kilku lat obserwujemy powrót do brzmień z tamtego okresu zarówno w muzyce Pop jak i w muzyce jazzowej. Naturalny zatem wydaje się reaktywacja płyty z kilkoma nowymi aranżacjami utworów The Beatles autorstwa Grzecha Piotrowskiego.
Podczas koncertu Artystce towarzyszyć będzie dziewięcioosobowy band pod kierunkiem Grzecha Piotrowskiego.
Bilety w cenie 90/120/140 zł w przedsprzedaży i 150 zł w dniu koncertu dostępne na stronie niezla-sztuka.pl/bilety oraz stacjonarnie w sklepie Niezła Sztuka od 28.10.2025.
DOFINANSOWANO Z BUDŻETU GMINY MIASTO RZESZOW
21 listopada – Henryk Miśkiewicz Kwartet
Zapraszamy na koncert Kwartetu Henryka Miśkiewicza – Ścieżkami Muzyki Filmowej !
W nowych aranżacjach lidera usłyszymy utwory kompozytorów muzyki filmowej , którzy tworzyli swoje dzieła do kultowych pozycji polskiej kinematografii i z którymi współpracował Henryk Miśkiewicz . Charakterystyczne brzmienie jego saksofonu zostało uwiecznione na wielu ŚCIEŻKACH MUZYKI FILMOWEJ.
Z okazji niedawnego święta muzyki filmowej warto przypomnieć największe przeboje w najlepszym wykonaniu:
- Henryk Miśkiewicz- saksofony,
- Wojciech Niedziela- fortepian,
- Sławomir Kurkiewicz- bas,
- Michał Miśkiewicz- perkusja
Bilety w cenie 75 zł w przedsprzedaży i 95 zł w dniu koncertu dostępne na stronie niezla-sztuka.pl/bilety oraz stacjonarnie w sklepie Niezła Sztuka od 28.10.2025.
22 listopada – Festiwalowe Jam Session w Rzeszowskich Piwnicach
Nie ma lepszego sposobu na zakończenie festiwalu niż… porządne jam session!
Po dniach pełnych koncertowych emocji, mistrzowskich improwizacji i jazzowej magii zapraszamy Was na wieczór, w którym scenę przejmują artyści, często występujący ze sobą po raz pierwszy, by wspólnie improwizować, zaskakiwać i grać tak, jak podpowiada im serce. Tu nie ma scenariusza – jest energia chwili i wspólne tworzenie muzyki!
Wpadasz tylko posłuchać? Świetnie – będzie co chłonąć!
Grasz? Weź instrument i wskakuj do składu – scena jest otwarta!
To ostatnia noc festiwalu, ale obiecujemy: emocji i dźwięków wystarczy na długo po ostatniej nucie.
Wstęp wolny





